Better Future

Technika

Kombinovaná

Rozměr

68×48 cm

Rok

2020

Cena

29000,- (doprava zdarma)

O díle

Je 10.2.2020 a právě jsem dostal nápad. Úžasný nápad. Je to jako nová forma umění. Vytvořím něco nového, ale vůbec nevím, jak to bude vypadat. Je to jakoby malba, ale ve vrstvách. Mezi vrstvami pryskyřice. Nevím kolik vrstev nebo jak tlusté, ale bude to mít takový 3D efekt. A pak bych chtěl dát LEDky po stranách toho obrazu a celé to zarámovat.
Nemyslím si, že bych někdy něco takového viděl, možná tak to s tou pryskyřicí. Ale ten nápad se světlem byl v mé mysli už delší dobu. Možná, že to musela být až kombinace obou, abych se to rozhodl nějakým způsobem uskutečnit. Nevím, jak jsem na to přišel, ale když to přišlo, měl jsem pocit, že to je super nápad a něco, co musím udělat. Nevím, co z toho bude, ale udělám vše, co je v mých silách a uvidíme, co se stane. Ještě ani nevím, jestli to bude abstrakce nebo ne.

Už jsem si objednal pryskyřici, nové barvy, powerbanky a LEDky, a teď už jen čekám na dřevěnou desku a lišty, abych mohl udělat formu. Také už jsem musel učinit nějaká rozhodnutí. Například jsem musel koupit nové a kvalitní akrylové barvy, protože olejové by nestíhaly schnout dost rychle. Také jsem zkoumal na internetu, jak rychle schnou takzvané rychleschnoucí olejovky, a došel jsem k závěru, že 3 měsíce oproti jednomu roku jsou sice podstatně lepší, avšak ne dost. Takže jsem se rozhodl pro akryl. Jinak by mi trvalo roky něco vytvořit. Také jsem si musel pořádně rozmyslet velikosti díla, abych mohl objednat LED pásek správné velikosti a také materiály na výrobu formy. Rozhodl jsem se použít powerbanku k napájení osvětlení, která bude přidělána na zadní straně obrazu. Stálo to hodně výzkumu a přemýšlení, abych to udělal všechno správně a předešel co nejvíce problémům.

17.2.2020
Vyrobil jsem si formy z různých starých kusů dřeva, které jsem našel všude možně. Například z poličky ze staré skříně, nebo nevyužitých blind-rámů na plátna. Všechno jsem to sešrouboval a pak jsem použil akrylový sprej, abych to zatěsnil a udělal to tak nějak voděodolným.

Našel jsem doma jednu dřevěnou desku, na kterou jsem již kdysi maloval, a použil ji jako základ díla. Natřel jsem to několika vrstvami akrylového šepsu, aby se na to dalo malovat. Avšak pořád nevím, co malovat. Cítím, že jsem pod větším nátlakem, protože to stojí více práce a peněz něco takového vyrábět…

Přemýšlím, že udělám něco abstraktního. Oranžové a růžové pozadí takzvané zlaté hodiny. Něco jako Freedom, ale více do žluta.
Nejsem zvyklý na tak dobré akrylky! Tak živé a hluboké barvy. Pracuje se s nimi skoro tak dobře jako s olejem! To bylo docela překvapení.

Je 18.2.2020 a dnes budu lít první vrstvu pryskyřice. Nikdy jsem to předtím nedělal. Měl bych si spočítat, kolik toho budu potřebovat. OK, budu toho potřebovat mnohem víc, než jsem si původně myslel. Ještě že jsem si objednal dalších pět kilo. Tady jsem namíchal zhruba jedno na první vrstvu. Jak můžete vidět, omylem mi spadlo sítko do obrazu. 👌 To sítko slouží k odstranění většiny bublin v pryskyřici.

Forma je zničená a pryskyřice už teče skrze dva rohy. Budu ji muset opravit nebo udělat novou na příště. Možná, že až budu malovat přes to, tak to bude v pohodě. Jedno kilo pryskyřice pryč.

21.2.2020
Vypadá to, že to je suché, ale na povrchu jsou vidět nějaké artefakty a bordel. Dobře, tak to není všude suché. Budu to muset vytáhnout z formy a pokusím se to vybrousit.

Udělal jsem v tom díru a našel pod tím vrstvu pryskyřice, která ještě stále nebyla suchá. Tak jsem odkryl všechno, co šlo, a ještě to nechám schnout. Doufám, že to půjde.

25.2.2020
První vrstva pryskyřice dopadla velice špatně. Nejspíš jsem to nedostatečně zamíchal, a proto to nebylo suché na některých místech ani o týden později. Teď už jsem udělal nějaký pokrok. Odstranil jsem všechno, co šlo a přelil jsem to novou vrstvou, kterou jsem tentokrát zamíchal velice poctivě.

26.2.2020
Nevím kde přesně jsem udělal chybu, ale tahle druhá vrstva pryskyřice byla suchá během 24 hodin a vypadá to mnohem lépe než předtím, takže jsem na to mohl malovat dál.
Další vrstva akrylu uschla velice rychle takže budu moct brzy zase lít.

27.2.2020
Další vrstva pryskyřice uschla. Začíná to mít ten správný 3D efekt. Začalo to hrozně, ale teď už to vypadá mnohem lépe a začíná mi to jít. Teď už můžu dát zpátky formu a tentokrát jí pořádně utěsnit lepidlem a tavnou pistolí.

28.2.2020
Posouvám se k cíli a jsem v tom čím dál lepší. Už to má 4 vrstvy. Celé pozadí je hotové. Teď už zbývá jen udělat popředí a to bude poslední vrstva malby.

1.3.2020
Popředí je hotové, pryskyřice suchá. Už to můžu vyndat z formy a doufat že to nerozbiju.
Vyndat to bylo těžší, než jsem původně předpokládal, ale nakonec se to povedlo. Taky se mi povedlo o to pořezat ruce, protože ta pryskyřice je po okrajích pěkně ostrá. Chtělo by to přebrousit.
Na tohle jsem čekal tak dlouho, až jsem se dočkal. Už je to skoro hotové. Už je jen potřeba nějaký rám, který by zakryl ty LEDky a baterku.

9.3.2020

LED pásek jsem přilepil na hliníkový rámeček, rámeček jsem přilepil izolepou k obrazu, aby mi držel na správném místě. Potom jsem to celé přelil pryskyřicí, a pro větší pevnost jsem použil i skelné vlákno. Už to drží pospolu jak blázen. LEDky už z toho nikdo nevyndá a nemám tušení, jak dlouho budou svítit. Proto nic nezaručuji u tohoto obrazu. Je to prostě kus umění, a to tu není navždy.

10.3.2020

Udělal jsem experiment, abych zjistil, jak dlouho vydrží obraz svítit. Nevím, jak je to možné, ale vydrží svítit několikanásobně déle, než jsem předpovídal podle svých výpočtů.

15.3.2020

Celé jsem to přelil poslední vrstvou pryskyřice. Do té pryskyřice jsem ještě navíc zamíchal nějaký přípravek proti bublinám, což sice i z části zafungovalo, ale když jsem se na to po zaschnutí podíval, myslel jsem si, že to se mnou sekne. Celý obraz byl zamlžený. Hádám, že to aditivum udělalo tu pryskyřici nějakým způsobem neprůhlednou.

28.5.2020

Rozhodl jsem se, že toto dílo přihlásím na Výstavu výtvarného umění v Kulturním domě v Ústí nad Orlicí. To proto, aby mě to donutilo to dodělat za jakoukoliv cenu. Od té doby, co jsem s tím začal mít problémy jsem neměl chuť s tím něco dělat a místo toho jsem pracoval na jiných obrazech a na svých webovkách.

11.7.2020

Po dni broušení jsem konečně vybrousil celou tu jednu špatnou vrstvu a už je zase vidět skrz. Takže můžu znovu přelít poslední vrstvou.

19.7.2020

Po této poslední vrstvě to vypadá mnohem lépe, ale nejsem s tím spokojený. Proto jsem si řekl, že to znovu obrousím, zahladím a vyleštím. Po několika hodinách mám vyleštěno, a teď už jsem spokojen.

28.7.2020

Tohle dílo potřebuje ještě jednu věc. Potřebuje svůj rám, který by zakryl rámeček na LEDky, baterku a poslední nedostatky. Tak jsem sháněl po městě někoho, kdy by byl schopný mi něco takového do šesti dní udělat, ale marně. Truhlář mi řekl, že bude mít čas až v zimě, což úplně nestíhám na výstavu, kam to musím doručit za 6 dní.

Bylo jasné, že si to budu muset udělat sám. Tak jsem se druhý den ráno stal truhlářem, zašel si pro nějaké materiály, půjčil si pilu a po pár hodinách měření a řezání jsem měl docela dobře vypadající rám.

Takže zbývá už jen dílo nafotit, hodit na stránky a na výstavu.

6.8.2020

První výstava, kde je toto dílo vystaveno.